July 24, 2016

No. 1

1 2

First post – here we go! I feel like this is gonna be the hardest one to write simply 'cause I have no idea how to introduce myself to people who have never met me before. (Unless if you've actually met me before, of course. Just make sure to leave me tons of hate below and make fun of me when you see me again.) So yeah, my name is Katariina. I'm a 17-year-old girl from Finland. My current life situation looks something like this:

I recently came home from Sacramento, California, where I spent 10 months as an exchange student. Life in Cali was definitely a lot different than my life here in Finland, but I've settled back pretty well and it feels good to be home. One thing that I miss, though, is being able to travel and experience new stuff nonstop. That's why I'm kinda salty about the fact that I'm stuck in my hometown. However, I've managed to keep myself busy even during my summer break, and I can honestly say that I haven't wasted a single day since I came back. In August I'm going back to school. I'm starting my first IB year (if you don't know what that is you can google it, although it's pretty boring so you might not wanna waste those 2 minutes of your life) and after slacking for a whole year I actually feel quite motivated right now. I'm not looking forward to waking up early every morning but I don't mind having to work a little.

Right now my everyday life pretty much consists of spending time with my friends and family and just living life to the fullest. I feel like I don't have any "actual hobbies" right now, so I'm pretty much just chilling and doing whatever I feel like doing. I mean, technically, I do work out a little bit, I'm kinda into photography and now I finally started my own blog, so I guess those do count as hobbies. I guess what I'm trying to say is that I don't have any regularly scheduled activities in my life right now, which is why I'm able to do stuff based on my mood. That's most likely gonna reflect on this blog too – I'll write what I feel like writing about that day. I'm sure my main focus will be on fashion and beauty related subjects, which I've held close to my heart ever since I was little, but I also might end up writing about some totally different topics every now and then – just to switch things up a little bit. Why? Because I hate routines. Also, especially now that I just came back from another culture, I'll be sharing some bits and pieces of my Cali adventures as well. My goal is to encourage and hopefully inspire other people to leave their hometowns and comfort zones, just like I did, to see what's really out there. Traveling teaches you a lot and in a way no school ever could.

So yeah, that was a quick introduction to my life at the moment. Trying to explain a lot of stuff all at once is a kinda difficult, so I'll just stop here for now. I'll be sharing a lot more about myself and my life later on, so if you're still reading this, stay tuned. Peace!



Blogin eka postaus. Tää on kai sit se joka on kaikista vaikeinta kirjoittaa. Mitä kertoa ihmisille, jotka ei tunne sua ollenkaan (ellei ruudun toisella puolella ole sitten nimenomaan tuttuja, mikä on tässä vaiheessa se todennäköisempi vaihtoehto)? Mun nimi on Katariina. Oon 17-vuotias, -98 syntynyt tyttö Oulusta. Mun tänhetkinen elämäntilanne näyttää suunnilleen tältä:

Mä tulin vaihdosta kotiin reilu kuukausi sitten. Vietin 10 kuukautta Sacramentossa, Kaliforniassa. Oon sopeutunut elämään Suomessa täysin ja kotona olo tuntuu (ainakin vielä tässä vaiheessa) hyvältä. Vähän on ehkä ikävä sitä jatkuvaa menoa, mitä vaihtovuosi piti sisällään. Uutta nähtävää ja tekemistä oli kaikkialla ja vuoden matkustelun jälkeen yhdessä kaupungissa oleskelu ei oikein innosta. Oon kuitenkin onnistunut pitämään itseni kiireisenä ja nauttimaan loman vietosta. Varsinaisia suunnitelmia mulla ei ole loppukesälle, mutta musta ois kiva lähteä reissaamaan ihan vaikka Suomenkin sisällä ennen koulun alkua. Koulua mä käyn Lyseon IB-linjalla ja syksyllä mulla alkaa lukion toinen opintovuosi, ns. ensimmäinen IB-vuosi. Mua ei oikeastaan ärsytä koulun alkaminen tänä vuonna lainkaan, koska tuon vaihtovuoden jälkeen mun suunnitelma on hoitaa koulu pois alta ja oikeasti panostaa tulevaa varten. Viime vuosi meni nimittäin hieman rennommissa merkeissä ja en hirveästi kuluttanut energiaa kouluasioihin. Nyt siis vain täysillä eteenpäin. Mulla on aika vahva aavistus siitä mitä haluan tehdä lukion jälkeen ja tällä hetkellä haluan tehdä töitä mun suunnitelmien toteutumiseksi.

Just nyt mun elämään sisältyy oikeastaan vaan kaverit ja perhe ja yleinen oleskelu. Treenaan aina silloin kun huvittaa (syksyllä alkaa kunnon treenirutiinit, nyt kesällä oon vähän laiskotellut), valokuvailen silloin tällöin ja nyt vihdoin sain aikaiseksi aloittaa bloggaamisen. Mulla ei oikeastaan ole muita "oikeita harrastuksia" tällä hetkellä. Vietän vain aikaa kavereiden kanssa milloin missäkin merkeissä ja nautin elämästä täysillä. Mistä mä sitten aion tänne kirjoittaa? Noh, se nähdään sitten. Muoti – etenkin oma tyyli – ja kauneus ovat jokapäiväisiä aiheita, jotka ovat aina olleet lähellä mun sydäntä. Nämä aiheet tulevatkin todennäköisesti olemaan kaikista vahvimmin esillä täällä blogin puolella. Joidenkin korviin tuo saattaa kuulostaa pinnalliselta ja tylsältä, mutta mulle ne ovat tapa ilmaista itseä. Toinen mulle läheinen aihe on matkustus. Uusien paikkojen näkeminen, uusiin kulttuureihin tutustuminen, uusien asioiden kokeminen – noita asioita ei opi muuten kuin omalta asuin- ja mukavuusalueelta poistuessa. Varsinkin vasta kotiin palanneena mulla on about miljoona tarinaa jotka haluan jakaa. Toivon että tällä tavoin voisin inspiroida tai rohkaista myös muita lähtemään.

Siinä oli siis mun elämäntilanne tiivitettynä pariin kappaleeseen. Yhden tekstin perusteella on vähän vaikeaa saada minkäänlaista syvempää kuvaa ihmisestä – varsinkin kun kyseessä on tällainen fiilispohjalla kirjoitettu sekasotku – mutta ehkä tää nyt riittää pintaraapaisuksi toistaiseksi. Tuun todennäköisesti jakamaan itsestäni enemmän jatkossa, joten tässä vaiheessa ei muuta kun tervetuloa seuraamaan!

10 comments :

  1. hello darkness my old friend

    ReplyDelete
  2. Oi ku kivat kuvat ja hyvä eka teksti 8)

    ReplyDelete
  3. Ajattelin että blaah, taas joku joka aloittanut bloggaamisen, mutta se päättyikin ennen kuin ehtikään alkaa. Huomasin, että postaus on julkaistu TÄNÄÄN ja olin ihan että jippii, vihdoin uutta luettavaa enkä ole ehtinyt missaamaan mitään. Sait mun mielenkiinnon heräämään ja ainakin yhden vakkari lukijan. Ole niin hyvä ja kerro ne miljoona tarinaa, haluan kuulla! Toivotan sulle superisti tsemppii tähän blogihommaan! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Voi että, kiitos paljon ihanasta kommentista! x Tervetuloa seurailemaan! :)

      Delete
  4. Love your style. You look gorgeous!

    xxAmanda
    http://poiseinwings.blogspot.com/

    ReplyDelete
  5. Tosi kiva eka postaus!! Mihin meinaat/aiot siis tehdä lukion jälkeen? :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kiitos paljon! lukion jälkeen aion hakea kauppikseen :)

      Delete